12/01/2014

Як вибрати зимові шини?

Прийшла зима, а багато автомобілістів ще не перевзули своїх залізних коней, вони чекають дня, коли вже випаде сніг. Так можна робити тільки у тому випадку, коли у Вас є зимова гума на окремих дисках і Ви у змозі самостійно змінити диски. У всіх інших випадках краще подбати про це заздалегідь. Якщо у Вас ще нема зимової гуми, ми допоможемо розібратись і вибрати потрібну модель. Незважаючи на величезний вибір, справа сьогодні вже не обмежується підбором тільки відповідних за розміром і сезону покришок. Всі великі виробники шин виготовляють моделі під конкретні умови експлуатації, які й слід передбачити, усе залежить від того, якою дорогою Вам найчастіше доведеться їздити. Це впливає на вибір жорсткості гуми.

Профіль зимової гуми завжди має більш агресивний і рельєфний малюнок, завдяки чому поліпшується керованість, знижується ризик аквапланування і зменшується гальмівний шлях. Зимові шини виробляються із гуми, до складу якої входять особливі суміші, які дозволяють зберігати гнучкість при негативній температурі і збільшити зчеплення шини із слизькою дорогою.

Умови експлуатації визначають і необхідність використання шипів, на яких добре їхати по снігу та льоді, але на сухому асфальті і сніговій каші шипи більше шкідливі, ніж корисні: машина на такій поверхні легко зривається в занос і у неї збільшується гальмівний шлях у порівнянні із звичайними шинами. Існують просунуті моделі покришок, які є набагато ефективнішими від звичайної шипованої гуми. Якщо ви все ж зважилися купувати шиповану гуму, то фахівці радять вибирати шини, які вже мають шипи із заводу. У правильно шипованої гуми у точці контакту з дорогою має перебувати одночасно не менше 8 і не більше 12 шипів.

Нешипована зимова гума повинна мати велику кількість нарізок в малюнку протектора, так звані ламелі (sipe) і в основному поперечні. За своєю функцією, ламель покликана поліпшити зчіпні властивості шини на льоді та мокрій дорозі. З ламелями, поверхня блоку протектора шини є більш м'якою і, завдяки цьому, вона здатна передати більше тягове зусилля. Іншими словами, покришка як-би охоплює своїми ламелями нерівності асфальту і за рахунок цього, створюється більша тяга. Зимова гума має у 5 раз більше ламелів ніж літня. Ця особливість дозволяє істотно поліпшити зчеплення колеса та дорожнього покриття (або втрамбованого снігу).

Потрібно також звертати увагу при виборі гуми на ребро бігової доріжки, воно не повинно бути заглаженим, а чітко вираженим, оскільки саме ця частина покришки забезпечує автомобілю бічну стійкість на поворотах і курсову при екстреному гальмуванні.

Зимові шини мають більш агресивний малюнок протектора. Найчастіше, він  буває направлений, тобто враховує напрямок руху коліс. Тому, при установці зимової гуми зверніть увагу на напрямок обертання колеса, зазвичай він позначається стрілкою та написом "ROTATION". Ламелі у вигляді V-подібних ребер забезпечують відведення талого снігу та води і знижують шум від шин. Іноді, зимова шина має асиметричний малюнок протектора, який складається з трьох смуг, що поділяються на центральну, внутрішню і зовнішню. Кожна зі смуг шини має певні властивості і сукупність цих властивостей характеризує загальну властивість шини.



Коментарі (0)

Коментарі відсутні!

Додайте Ваш коментар

300

Останні відгуки

лис30
Новий паспортний сервіс (без черг)
// // коментарі відсутні

Прийшов час робити новий біометричний паспорт. Їду на головну пошту в...

кві14
МРЕВ на Данила Апостола

МРЕВ або "Регіональний сервісний центр МВС". Що насправді...

січ18
Гідробокс Apollo TS-41W

По рекомендації більшості продавців, ми зупинилися на цій кабінці,...

Коментарі